Datum
Categorie
Fotografie, zakelijk
Over dit project

Zakelijke portretfotografie

 

Om een duidelijkheid te scheppen over waarom het hebben van een professionele profielfoto van belang is hebben wij ik het voor je opgedeeld in 5 kernwaardes.

 

Geloofwaardigheid: –

Zonder een professioneel uitziende foto is een zakelijk profiel niet compleet.  Voeg daaraan toe dat er veel sociale spamprofielen bestaan ​​om producten te verkopen of informatie te verzamelen. Vaak hebben ze geen profielfoto of gebruiken ze een foto van een beroemdheid of een model om meer aantrekkingskracht te hebben.

 

Erkenning: – Een duidelijke profielfoto kan leiden tot erkenning. Wij mensen zijn goed in het onthouden van beeld. Vaak vergeten wij iemand zijn naam maar onthouden wij hoe diegene eruitziet. Dit reflecteert ook sterk op een goede zakelijke portretfoto. Iemand die je kent uit het verleden kan je gemakkelijk herkennen na het zien van je profielfoto. Ook die vriend van je laatste baan (of de baan daarvoor) die naar je op zoek is, zal je vinden in de lange lijst van mensen met dezelfde of een vergelijkbare naam.

 

Consistentie: – Het hebben van een consistente professionele foto versterkt.  Iemand die u volgt in andere sociale netwerken, zal u vinden en waarschijnlijk volgen in nieuwe sociale netwerken. Zo wordt het bereik van je social-media vergroot. Het continu veranderen van een foto helpt averechts

 

Persoonlijk beroep: – Elk profiel is aantrekkelijker wanneer iemands gezicht ermee wordt geassocieerd. LinkedIn heeft gezegd dat items in LinkedIn-zoekresultaten met foto’s ernaast 7 keer vaker worden aangeklikt dan items zonder foto’s.

 

Personal Branding: – Bij uw persoonlijke activiteiten op sociale media, moet een zakelijke foto refereren aan uw werkveld. Als creative gaat u niet op de foto met een stropdas, evenals u als bankier niet geportretteerd wilt worden in een t-shirt. Ons dreamteam denkt graag met u mee over een gepaste setting.